Błędy popełniane w marketingu na Facebooku

0
41

Facebook jest obecnie chyba największą platformą społecznościową, toteż nic dziwnego, że chętnie wykorzystywany jest przez PR-owców i marketingowców. Wytworzenie pozytywnego odbioru firmy w mediach społecznościowych jest w dzisiejszym świecie kluczowe dla jej utrzymania się na rynku. Nietrudno jednak o błędy.

Zła jakość lub błędne dopasowanie treści graficznej.

Chyba dla każdego to oczywiste, że posty promocyjne na Facebooku powinny zawierać zdjęcia lub miłą dla oka grafikę. Niestety, choć większość firm stosuje się do tej zasady, niektóre albo jej nie rozumieją, albo kompletnie, brzydko mówiąc, „olewają”. Nie chodzi bowiem po prostu o dołączenie do posta jakiejkolwiek treści graficznej. Powinna ona być wykonana przez profesjonalistę i ściśle odnosić się do oferty w sposób oczywisty, ale nie nachalny.

Dobrym pomysłem jest wykonanie zdjęciowej sesji wizerunkowej. Zapewni ona zapas wysokiej jakości grafiki do publikowania w mediach społecznościowych, a ponadto będzie to content graficzny sprofilowany bezpośrednio pod naszą firmę. Wykorzystywanie zdjęć niskiej jakości lub grafiki ze stocka to z kolei z oczywistych względów pomysł fatalny.

Zbyt nachalna ilość postów

Oczywiście, jeśli użytkownik Facebooka polubił profil naszej firmy, możemy zakładać, że będzie on zainteresowany dalszą komunikacją z naszej strony. Nie oznacza to jednak, że będzie on zadowolony, gdy na dziesięć postów na jego tablicy trzy będą pochodziły od nas. Zamiast nagminnie wrzucać kolejne posty, pomyślmy nad opracowaniem dobrego CTA (Call to action), które przyciągnie uwagę użytkowników. Możemy także zaoferować użytkownikom Facebooka ekskluzywny rabat, dostępny tylko z poziomu danego posta i skupić się na promowaniu właśnie tego, pojedynczego wpisu.

Nieodpowiednia godzina publikacji

Jedną z ciekawszych informacji udzielanych nam przez Facebook jest ta dotycząca godzin, w których nasi fani są najaktywniejsi. Powinniśmy wykorzystać ją do planowania kolejnych publikacji właśnie w tych ramach czasowych. Oszacujmy, w jakie dni tygodnia i o jakiej porze najlepiej opublikować kolejny post. Wrzucanie każdego wpisu jednocześnie mija się w mediach społecznościowych z celem, ponieważ użytkownicy i tak najprawdopodobniej zobaczą tylko kilka z nich na swojej osi czasu.