Kolorystyka w firmie ważniejsza niż myślisz

Kolorystyka w firmie ważniejsza niż myślisz

Świat nie jest czarno-biały i dowiaduje się o tym każdy w swoim życiu. A mimo to bardzo często pomijamy, jak ważne w naszym życiu są kolory. Gdy się ubieramy, to często bierzemy pierwsze lepsze buty, spodnie, koszulkę i jesteśmy gotowi do wyjścia. Mało poświęcamy uwagi kolorystyce, a ona ma kolosalny wpływ na to, jak się czujemy i jak odbieramy rzeczywistość. Dlaczego o tym piszemy? Bo nie dotyczy to jedynie sfery życia prywatnego, ale również tego, jak jak zarządzamy interesem.

O wpływie kolorów na emocje przeczytasz tutaj.

Wystrój siedziby firmy

Jednym z aspektów naszego wizualnego dbania o szczegóły jest odpowiednie ozdobienie siedziby firmy. Nie ma jednej recepty na to, jak to zrobić, ale jedno jest pewne. Musimy zrobić to w sposób przemyślany, bo inaczej będzie chaos. Jeśli kolory będą chaotyczne, to wnętrze może kojarzyć się z bałaganem i od razu dostaniemy alarm w głowie, że powinniśmy z tego miejsca wiać. Jak więc powinniśmy dopasować kolory? Pamiętajmy, jak duże wrażenie robi gra kontrastem. Przykładem mogą być kolory i żółty i czarny. Oczywiście, jeśli cała siedziba będzie na czarno-żółto, to może się zrobić ciemno. Dobrze byłoby wtedy tak to zorganizować, aby ściany były w większości białe, a czarno-żółte dekoracje i meble. Dobrym pomysłem jest też postawić na jeden kolor i po prostu kontrastować go z białym. Przykładem takie planowania są siedziby GetinBanku, w których dominuje kolor zielony. Jest jednak bardzo dużo kolory białego, aby ta zieleń nie przytłaczała, a jedynie była przyjemną wizytówką firmy.

Materiały promocyjne

W jakich kolorach powinny się utrzymać materiały promocyjne? Starajmy się tworzyć je tak, aby nawiązywały do ogólnej kolorystyki naszej firmy. To robi bardzo dobre wrażenie, gdy klient po zaznajomieniu się z materiałami promocyjnymi wchodzi do naszej siedziby i widzi, że wszystko jest ze sobą spójne. Wtedy od razu ma pewność, że trafił tam, gdzie powinien. Bardzo często zdarza się, że zainteresuje nas oferta jakiejś firmy, a po odwiedzeniu jej osobiście okazuje się, że nic nie jest tam na swoim miejscu. Pamiętajmy, że dobre wrażenie można zrobić tylko raz.