O czym warto pomyśleć przed rozpoczęciem kariery w PR?

O czym warto pomyśleć przed rozpoczęciem kariery w PR?

Wiedza o podstawach PR

To jest coś, o czym musimy pomyśleć bez względu na to, jaką dziedziną chcemy się zająć. Nie możemy być w czymś dobrzy, jeśli nie mamy na ten temat podstawowej wiedzy. Problemem jednak jest szukanie źródeł wiedzy. W internecie możemy natrafić na całą masę poradników, które okażą się zlepkiem nic nie wnoszących do naszego życia bzdur. Jak się przed nimi bronić? Przede wszystkim musimy wyrobić u siebie umiejętność weryfikowania informacji, czyli odróżniania tych wartościowych od wszystkich pozostałych.

Brak wiedzy to tylko jeden z powodów naszych niepowodzeń w pracy. O tym i wielu innych przeczytasz na portalu zarabianie.com.pl.

Jakie studia?

Czy powinniśmy pomyśleć o jakimś konkretnym studiu, aby móc w przyszłości zostać pracownikiem działu PR? To normalne, że młodzi ludzie zadają sobie takie pytania. Kiedy kończą szkołę średnią, to zdają sobie sprawę, że od następnych wyborów może zależeć ich całe życie. Starają się więc nie marnować szans, jakie się przed nimi pojawiają. Część z nich ma już sprecyzowane plany zawodowe, ale wciąż pozostaje pytanie, jakie studia wybrać, aby do tych planów się zbliżyć. Czy istnieje coś takiego jak studia PR? Nawet jeśli istnieje jakaś uczelnia, która zdecydowała się taki kierunek wprowadzić, to nie jest to zbyt powszechne. Prowadzi to do wniosku, że wszyscy eksperci public relations, jakich mamy, studiowali coś innego. Spójrzmy na typowe kierunki.

Co studiowali eksperci PR?

Dużą część pijarowców jest po studiach marketingowych. Oczywiście między public relations a marketingiem jest dość dużo różnic, ale często te dziedziny się uzupełniają. Firma nie może prowadzić skutecznego marketingu, jeśli nie dba o wizerunek a także trudno jest utrzymać dobry wizerunek, gdy produkt lub usługa są niskiej jakości. Dobry ekspert PR będzie wiedział, jak dopasować swoje działania do obecnych strategii firm. Będzie miał podstawową wiedzę o handlu i technikach marketingowych takich jak cross-selling, bundling czy sprzedaż subksrypcyjna. Można powiedzieć, że to wcale nie wymaga studiów. Tak, to prawda. Ale w dzisiejszych czasach bez wykształcenia bardzo trudno nam będzie zdobyć pracę w zawodzie. A studia marketingowe mogą być dobrą podstawy do rozwijania swoich skrzydeł w tej konkretnej branży.