MarketingPodstawy PRSocial Media

Jak rozszerzyć grono obserwujących na Instagramie?

Marketing internetowy i pozyskiwanie nowych klientów jest niezwykle ważny dla rozwoju naszej firmy. Niezależnie od jej wielkości, jednym z podstawowych miejsc, w które powinniśmy się udać, by wypromować firmę jest Instagram. Oto 3 proste porady, jak zdobyć na nim więcej obserwujących.

Aktywność

Przez aktywność rozumiemy nie tylko wrzucanie coraz to nowych ofert, zdjęć i filmików, ale także szczerą interakcję z użytkownikami. Podobnie jak w przypadku innych serwisów społecznościowych, Instagram służy bowiem do komunikacji, nawet jeśli przyjmuje on inną formę niż Twitter czy Facebook. Naszym zadaniem jest zaangażowanie użytkowników i skłonienie ich do powrotu na nasz firmowy profil poprzez wchodzenie w interakcje z nimi. Jest to niezbędny element wytworzenia naszej firmie dobrego PR, bez którego nie mamy szans w jakimkolwiek biznesie. Czasem tak błaha interakcja, jak polubienie zdjęcia, sprawi, że użytkownik zapamięta naszą firmę na długo.

Tagowanie

Chcąc dotrzeć do określonej grupy odbiorców ważne jest, byśmy wykorzystywali niezbędne hasztagi oraz kategorie. Pamiętać musimy, rzecz jasna, że powinny to być kategorie, do których rzeczywiście odnosi się nasza działalność. Z drugiej jednak strony, warto zaangażować naszych użytkowników, pokazać im, że jesteśmy czymś więcej niż tylko firmą. Dobrym pomysłem jest więc wrzucenie od czasu do czasu relacji zza kulis naszej działalności. Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z Instagramem, zdecydowanie zalecane jest wzorowanie się w tym zakresie na większych, konkurencyjnych firmach.

Promocje

Jeśli tylko pozwala na to budżet, powinniśmy jak najszybciej zorganizować promocję lub konkurs dla odwiedzających nasz profil osób. Zasady nie powinny być skomplikowane i ograniczać się do prostej czynności, jak zaobserwowanie czy odniesienie do naszej firmy w Insta-story. Nasza firma zostanie zapamiętana na dłużej nawet przez osoby, które dotychczas obserwowały nas tylko ma papierze całkowicie pomijając nasze posty, a my zyskamy możliwość zdobycia zupełnie nowych klientów.

Powiązane teksty
BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?

Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć? Infografika to niewielki obrazek, na którym…
Czytaj dalej
Marketing

Marketing i autopromocja kasyna

Jak zaistnieć w branży hazardowej po skutecznym uruchomieniu nowego kasyna? To pytanie spędza sen…
Czytaj dalej
BiznesMarketingPorady

Własne logo. Dlaczego jest takie ważne?

Własne logo. Dlaczego warto je mieć? Własne logo jest dzisiaj podstawą, jeśli prowadzimy…
Czytaj dalej