Bazy mailingowe podstawą rozwoju firmy

Bazy mailingowe podstawą rozwoju firmy

Jedną z podstawowych form komunikacji z klientami, tak tymi już posiadanymi, jak i potencjalnymi, jest e-mail marketing. Tu zaś ogromną rolę odgrywają bazy mailingowe. Jak zbudować własną bazę i dlaczego jest to decyzja nie tylko korzystna, ale wręcz konieczna?

Baza mailingowa od podstaw.

Budowa bazy mailingowej nie jest, wbrew pozorom niczym skomplikowanym – przynajmniej od strony technicznej. Podstawowym sposobem na zapewnienie sobie coraz to nowych kontaktów jest stworzenie newslettera. Na naszej stronie internetowej powinien pojawić się formularz zapraszający użytkowników do pozostawienia adresu e-mail w celu otrzymywania kolejnych informacji marketingowych. Oczywiście, nie każdy klient zgodzi się od razu przekazać nam swój e-mail, dlatego warto go do tego zachęcić, oferując specjalną zniżkę lub kod promocyjny na nasze usługi.

Media społecznościowe

Kolejna platforma, dzięki której stosunkowo łatwo jest zyskać nowych subskrybentów newslettera to social media. Odpowiednio prowadząc kampanię na Facebooku, Instagramie czy Twitterze z pewnością szybko trafimy do tysięcy osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Oczywiście należy liczyć się z tym, że w przypadku zdecydowanej większości platform internetowych kampania reklamowa prowadzona na dużą skalę odpowiednio dużo kosztuje. Jest to jednak koszt warty poniesienia, gdyż w zamian zyskamy adresy e-mail wielu setek klientów, którym od teraz przedstawiać będziemy mogli naszą ofertę. Z pewnością spora część z nich będzie nią zainteresowana.

RODO

Pamiętać jednak musimy o tym, że przechowywanie przez nas danych osobowych od niedawna regulowane jest zasadami RODO. Musimy więc upewnić się, że osoby zapisujące się do naszego newslettera są świadome tego, że ich dane będą w różny sposób przetwarzane i że wyrażają na to zgodę. Na nas, jako na administratorze danej platformy internetowej spoczywa z kolei obowiązek ich odpowiedniego zabezpieczenia. Użytkownicy muszą mieć możliwość wypisania się w dowolnym momencie z bazy mailingowej, jeśli uznają, że dalsza w niej obecność narusza ich dobra osobiste.

Przypominamy także, że zakup gotowej bazy mailingowej jest niezgodny z RODO i karalny. Przede wszystkim jednak – jest działaniem nieskutecznym. Adresy e-mail, jakie uzyskamy w taki sposób często są fałszywe (stworzone tylko i wyłącznie w celu sprzedaży), a nawet jeśli są prawdziwe – nasze maile będą trafiały to przypadkowych osób, a nie ludzi potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. W żaden sposób nie pomoże to więc sprzedaży naszych usług.