MarketingPodstawy PRPorady

Jak tworzyć wysokiej jakości opisy produktów?

To oczywiste, że prowadząc sklep internetowy chcemy sprzedać jak największą ilość towaru. Pamiętać jednak musimy, że kłamliwe, nieprawdziwe opisy produktów przysporzą nam kłopotów, a nie klientów. Niektóre błędy przy pisaniu opisów produktów popełniane są świadomie, inne nie. Prezentujemy jednak zestawienie trzech z nich, których absolutnie należy się wystrzegać.

Weryfikacja informacji

Pisząc opisy sprzedawanych przedmiotów musimy upewnić się, że są one zgodne z prawdą. Każda próba wprowadzenia naszych klientów w błąd zostanie przez nich prędzej czy później wyłapana, a możemy być pewni, że oszukane w ten sposób osoby już nie wrócą do naszego sklepu. Oczywiście najczęściej „oszustwo” to wcale nie jest celowym działaniem z naszej strony, a jedynie wynikiem kreatywnego pisania. Skutek jest jednak taki sam – klient czuje się naciągnięty na pieniądze i uznaje towar za niezgodny z opisem. Najczęściej więc będzie domagał się zwrotu środków, a jeśli to nie dojdzie do skutku, być może zdecyduje się nawet na wystąpienie na drogę prawną.

Pamiętajmy więc o dokładnym sprawdzaniu informacji dotyczących danego produktu, nawet, jeśli wydają nam się one oczywiste. Nie piszmy nigdy z głowy, a upewniajmy się, czy opis produktu jest zgodny ze stanem faktycznym.

Odpowiednia długość i forma

Opis produktu powinien być wyczerpujący i odpowiadać na pytania, jakie może mieć kupujący, lecz jednocześnie nie powinien być zbyt długi. Dla tabeli ze szczegółowymi danymi technicznymi najlepiej będzie przygotować oddzielny odnośnik, lub wstawić ją pod opisem właściwym. Oczywiście, nie może on również być krótki i ogólnikowy, gdyż klienci mogą uznać, że z jakiegoś powodu nie chcemy udzielić informacji na temat działania produktu, Pisząc powinniśmy stosować techniki SEO. Bardzo ważne jest zastosowanie i odpowiednie umieszczenie słów kluczowych. Ich odpowiednia implementacja sprawi bowiem, że strona danego produktu w naszym sklepie pojawi się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, na stosunkowo wysokiej pozycji.

Ortografia, interpunkcja, stylistyka

Są to elementy, które w przypadku tekstów będących opisami produktów mają kluczowe znaczenie. Mało profesjonalne opisy, wypełnione po brzegi błędami ortograficznymi i powtórzeniami mają bardzo dużą „szansę” zniechęcić klienta do zakupu czegokolwiek w naszym sklepie. Są one, delikatnie mówiąc, lekceważące w stosunku do osoby, która za dany towar chce przecież zapłacić prawdziwe pieniądze. Poprawne ortograficznie i stylistycznie teksty na stronie www są jedną z podstawowych wizytówek naszej firmy.

Szczególną uwagę należy do tego przykładać sprzedając produkty własnego wyrobu – w końcu jeśli nie przyłożyliśmy wagi do stworzenia profesjonalnego opisu, jaką klient ma gwarancję, że olewczo nie podeszliśmy do samego produktu?

Powiązane teksty
Podstawy PRPorady

Kilka cech, które powinien posiadac każdy ekspert od PR

Praca w PR jest w dużej mierze pracą interdyscyplinarną. Dobry pijarowiec musi mieć w sobie coś…
Czytaj dalej
Podstawy PRPublic relations

Dlaczego w firmie warto otworzyć dział PR?

Czy firmę można prowadzić nie posiadając sprawnie działającego działu komunikacji?
Czytaj dalej
Marketing

Czym jest content marketing?

Jednym z podstawowych sposobów na zainteresowanie tak stałych, jak i nowych klientów ofertą…
Czytaj dalej