PR w małej firmie

0
65

Wielu małych przedsiębiorców, zatrudniających jedynie kilku pracowników zastanawia się, czy w przypadku ich działalności usługi PR są zalecane. Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. Konkurencja nie śpi, a w dzisiejszych czasach małym firmom jest szczególnie ciężko wypromować się na rynku.

Cele PR w małej firmie

Głównym celem kampanii wizerunkowej prowadzonej w małym przedsiębiorstwie jest, rzecz jasna, zwiększenie jego rozpoznawalności. W tym celu stosowanych jest kilka metod. Przede wszystkim, pożądane jest uzyskanie jak największego rozgłosu. Aby to uzyskać, stosuje się działania marketingowe i promocyjne zarówno w mediach lokalnych, jak i społecznościowych. Odpowiednia kampania PR powinna zapewnić naszej firmie nie tylko tymczasowy rozgłos, ale sprawić, że przedsiębiorstwo zostanie zapamiętane przez potencjalnych klientów na długo.

Skuteczna kampania PR w mediach

Nie ulega wątpliwości, że im częściej potencjalni klienci spotykać się będą z nazwą naszej firmy, tym bardziej wyryje się im w pamięci. To samo dotyczy jednak dziennikarzy. Kampania PR nie powinna więc skupiać się jedynie na przedstawieniu działalności w pozytywnym świetle potencjalnie zainteresowanym osobom. Powinna ona sprawić, że dziennikarze zainteresują się naszą działalnością i sami z siebie będą chcieli pisać o naszym przedsiębiorstwie – bez konieczności podejmowania dużych działań promocyjnych.

Aby uzyskać taki efekt, należy jednak skutecznie dobierać media. Oczywistym jest, że działalność naszej niewielkiej firmy nie zainteresuje redakcji Super Expressu, Gazety Wyborczej czy innego ogólnopolskiego wydawnictwa. Promocję firmy należy zacząć od mediów lokalnych. To one powinny być na początku podstawowym polem naszego działania, to w nich powinniśmy wykupywać artykuły sponsorowane. W przyszłości, gdy nasza renoma wzrośnie, same z siebie będą one opisywać nasze kolejne działania, a my stopniowo pozyskiwać będziemy uwagę kolejnych, większych mediów.

Prowadząc działania wizerunkowe warto pamiętać o jednym: kampania PR w mediach nie powinna być zamiennikiem tradycyjnej reklamy, ale mogą stanowić jej doskonałe uzupełnienie.