LudziePodstawy PRPoradyPublic relationsW pracywizerunek

Atmosfera i relacje w firmie czyli PR wewnętrzny w praktyce

Atmosfera i relacje w firmie. Na czym polega PR wewnętrzny?

Atmosfera i relacje w firmie to element, o który muszą dbać wszystkie większe przedsiębiorstwa. Jest on tak samo ważny jak PR zewnętrzny, czyli dbanie o wizerunek firmy na szerszej arenie. O różnicy między obydwoma obszarami już pisaliśmy, więc tutaj skupimy się na PR-ze wewnętrznym, czyli co piszczy albo co powinno piszczeć w firmie.

PR wewnętrzny. Dlaczego jest taki ważny?

Małe firmy mogą sobie z tego nie zdawać sprawy, ale większe spółki, a zwłaszcza korporacje, już tak. Kiedy w jednej siedzibie pracuje kilkadziesiąt albo nawet kilkaset osób,  to bardzo trudno jest budować relację z każdym z osobna. A mimo to ludzie w firmie muszą tworzyć jeden organizm, aby wszystko działało spójnie bez żadnych większych problemów. Dlatego właśnie przyjmuje się bardziej ogólne strategie, które docelowo mają poprawić funkcjonowanie wewnątrz filmy.

Atmosfera i relacje w firmie przekładają się na wizerunek zewnętrzny

Chociaż mówimy tu o kwestiach wewnątrz firmy, to nie można nie wspomnieć, że ma on niezwykle ważne znaczenie dla tego, co o firmie myślą osoby z zewnątrz. Jeśli korzystamy z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, to czasami jesteśmy w stanie od razu zauważyć, jakie relacje panują między pracownikami. Kiedy widzimy, że czują się dobrze w swoim towarzystwie, to możemy się spodziewać,  że przekłada się to na efekty ich pracy. Jeśli zaś panuje wśród nich chaos i nie mogą się zorganizować sami miedzy sobą, to możemy zacząć podejrzewać, że również usługi dla nas nie uda się im wykonać sumiennie.

Pamiętajmy również, że ludzie rozmawiają o swojej pracy z rodzinami i znajomymi. Dobra atmosfera w biurze sprawi, że z dużo większą satysfakcją i zadowoleniem będą opowiadać o czasie spędzonym w pracy. Najwięcej wiadomości przechodzi wszak z ust do ust i dzięki odpowiedniemu pijarowi wewnętrznemu można przeciwdziałać szkodliwym plotkom i pomówieniom.

Jakie są najlepsze metody wewnętrznego public relations?

Aby zadbać o dobre relacje między współpracownikami, dobrym pomysłem jest organizowanie imprez firmowych i wyjazdów integracyjnych. Oczywiście nie powinno się wywierać na pracownikach presji. Niektórzy z różnych przyczyn nie mogą brać udziału w takich wydarzeniach, lub mają swoje własne powody, aby ich unikać. Nie musi to być wcale związane z niechęcia do kolegów z pracy.

Warto też zadbać o integrację między pracownikami za pomocą mediów społecznościowych. Dobrym pomysłem może być na przykład utworzenie zamkniętej grupy na Facebooku, gdzie pracownicy będą mogli wymieniać się spostrzeżeniami i pomagać sobie w różnych problemach.

Powiązane teksty
AktualnościPodstawy PRPublic relationsSocial MediaW pracywizerunek

PR w Gastronomii. O czym powinni pamiętać właściciele?

PR w Gastronomii. Co najważniejsze? PR w Gastronomii jest tak samo ważny jak w każdej innej…
Czytaj dalej
AktualnościBiznesW pracy

Outsourcing. Czym jest i dlaczego jest ważny?

Outsourcing. Czym jest i dlaczego firmy z niego korzystają? Outsourcing polega po prostu na…
Czytaj dalej
Podstawy PRPublic relationsW pracywizerunek

PR wewnętrzny i zewnętrzny. Jaka jest różnica?

PR wewnętrzny i zewnętrzny. Jaka jest różnica? PR wewnętrzny i zewnętrzny to dwie strony tego…
Czytaj dalej