AktualnościPodstawy PRPublic relationsSocial MediaW pracywizerunek

PR w Gastronomii. O czym powinni pamiętać właściciele?

PR w Gastronomii. Co najważniejsze?

PR w Gastronomii jest tak samo ważny jak w każdej innej branży. Dotyczy on wystroju wnętrz, prowadzenia mediów społecznościowych i kilku innych ważnych kroków. O czym powinniśmy pamiętać, jeśli chcemy zadbać o dobry wizerunek naszej kawiarni lub restauracji?

Degustacje

Nic tak nie wpływa dobrze na wizerunek, jak zaoferowanie komuś darmowego posiłku. Hitem są kawiarnie, które w pierwszy dzień swojej działalności oferują darmową kawę dla każdego. Może się wydawać, że jest to strata pieniędzy dla lokalu, ale w rzeczywistości jest to idealny krok wizerunkowy. Kawiarenka taka już zawsze będzie nam się kojarzyć z sympatyczną obsługą i przyjazną dla klientów inicjatywą.

Zdobywamy serca turystów!

O dobry PR muszą dbać lokale gastronomiczne we wszystkich miastach i miejscowościach turystycznych. Ich właściciele wiedzą doskonale, że odpowiednie skojarzenia przyciągają tych, co szukają lokalnych wrażeń. Przykładem może być pewna knajpa na Podkarpaciu pod zamkiem w Odrzykoniu. Zamek ten jest znany z dramatu „Zemsta”, a więc i lokal gastronomiczny znajdujący się przy nim jest w motywach „Zemsty”. Między innymi menu nawiązuje do postaci z dramatu i to działa, bo każdy kto choć raz się tam wybierze, będzie to pamiętał. Osoby odwiedzające miejsca w celach turystycznych chcą jak najwięcej ciekawych skojarzeń i trzeba im te skojarzenia zapewnić.

PR w Gastronomii i kontrowersyjne chwyty

Bywa też tak, że lokale gastronomiczne, aby przyciągnąć do siebie klientów, przyjmują którąś ze stron w społecznych konfliktach. Ostatnimi czasami można było zauważyć puby i restauracje, które na swoich szybach umieszczały symbole Strajku Kobiet. Jest to dość ryzykowny zabieg, gdyż można zyskać wtedy nie tylko przychylność danego środowiska, ale i wzbudzić bardzo mocną antypatię wśród tych, którzy z tym środowiskiem nie sympatyzują.  Dochodziło też do takich skrajnych sytuacji, gdzie osobie, mającej przy sobie określone symbole, odmawiano jedzenia w danej restauracji. Taki rodzaj pijaru może być więc skuteczny, ale lepiej dwa razy przemyśleć związane z nim ryzyko.

Zdjęcia w mediach społecznościowych

Co widzimy, kiedy wchodzimy na stronę fejsbukową jakiejś restauracji albo kawiarni? Całą masę zdjęć dań. O ile wydaje się dziwne, gdy sami robimy zdjęcie naszego obiadu i komuś wysyłamy, tak dla lokalu gastronomicznego jest to kluczowe. Często sympatię to danej knajpy czujemy jeszcze zanim ją odwiedzimy, właśnie dlatego, że zobaczyliśmy bardzo apetyczne zdjęcia. Jest to więc niezbędne, aby na tych zdjęciach dania był podane wykwintnie, wręcz artystyczne. Można się z tego śmiać, ale sesja zdjęciowa jedzenia, wymaga pewnych zdolności artystycznych i planu.

PR w Gastronomii a wystrój wnętrza

Nie zapominajmy, że liczy się też wystrój wnętrza. Jeśli nie mamy zbyt dobrego wyczucia, to powinniśmy skorzystać z doradców w tej dziedzinie, którzy pomogą nam dobrać kolor ścian, podłogę, a także odpowiednie umeblowanie. Jest to przykład tego, że postawienie na outsourcing może być lepszą decyzją niż próbowanie ogarnąć wszystko samodzielnie.

Powiązane teksty
BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?

Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć? Infografika to niewielki obrazek, na którym…
Czytaj dalej
AktualnościLudziePoradyW pracy

Small talk w pracy. Kilka praktycznych wskazówek

Small talk w pracy Small talk jest dla wielu utrapieniem. Niektórzy starają się unikać go za…
Czytaj dalej
KomunikacjaW pracywizerunek

Kontakt wzrokowy w biznesie. Kilka ważnych zasad

Kontakt wzrokowy w biznesie. O czym warto pamiętać? Kontakt wzrokowy jest bardzo ważny w naszych…
Czytaj dalej