Marketing

Marketing i autopromocja kasyna

Jak zaistnieć w branży hazardowej po skutecznym uruchomieniu nowego kasyna? To pytanie spędza sen z powiem wielu początkujących i świeżo upieczonych właścicieli kasyn. Dotyczy to zarówno kasyn stacjonarnych jak i internetowych, jednak z uwagi na większą ilość i zagęszczenie rynku w internecie to właśnie na nim zagadnienie promocji i marketingu jest szczególnie istotnie. Dzieje się tak po pierwsze dlatego, że kasyna stacjonarne są już obecne w przestrzeni publicznej od dawna i ich działalność jest widoczna, w związku z czym nie wymaga aż takiej promocji i popularyzacji, jak dużo młodsza branża hazardu internetowego. Nie oznacza to oczywiście, że kasyna naziemne nie prowadzą działalności promocyjnej niemniej jednak odbywa się ona na zupełnie innej płaszczyźnie i obejmuje innego rodzaju działania z uwagi na formę funkcjonowania kasyn naziemnych. Promocja i reklama kasyn jak i całej działalności hazardowej podlega w wielu krajach, z mocy obowiązujących przepisów, określonym ograniczeniom, w związku z czym nie można wszędzie i w każdych okolicznościach podejmować analogicznych działań jak w innych sektorach działalności gospodarczej.

Kasyna naziemne

Kasyna naziemne mają jednak, mimo ograniczeń prawnych, do dyspozycji szeroki wachlarz narzędzi i możliwości. W wielu przypadkach nie mogą one reklamować swoich usług wprost i muszą stosować pewne wybiegi i obejścia dla tych zakazów. Zazwyczaj nie można w mediach wprost zamawiać materiałów audio – wideo przedstawiających, że w tam albo tamtym kasynie oferowane są gry hazardowe o konkretnych tytułach. Promocja działalności kasyn odbywa się pośrednio. Kasyno może organizować różnego rodzaju dodatkowe wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, które odbywają się w ich wnętrzach. Mogą to być koncerty, wystawy, prelekcje autorów książek lub innych ciekawych postaci, podczas których do budynku kasyna przybywają inne niż na co dzień grupy gości spragnione pozahazardowych wrażeń. Takiego rodzaju wydarzenia organizowane okazjonalnie bądź cyklicznie przez kasyno ze względu na swój charakter mogą już być reklamowane nagłaśniane i popularyzowane w mediach, gdyż nie podlegają pod definicje określone w przepisach prawnych.

Inna forma autopromocji wiąże się ze sponsoringiem. Operatorzy kasyn niejednokrotnie podejmują się sponsorowania, współfinansowania bądź też patronowania zewnętrznym wydarzeniom różnego rodzaju. Wówczas dzięki umieszczeniu swojego logotypu na banerze promującym dane wydarzenie, a także wspominaniu o kasynie w roli patrona w lokalnych mediach, niesie do słuchaczy czy widzów informacje o istnieniu kasyna, jednak nie może ten przekaz zawierać konkretnych szczegółów oferty.

Sposoby autopromocji kasyn internetowych

Kasyna internetowe wymagają, z uwagi na sposób funkcjonowania, stosują nieco odmienne metody i sposoby popularyzowania wśród użytkowników wiedzy na swój temat oraz docierania do ich świadomości. Oczywiście materiały popularyzujące własną ofertę nie mogą mieć charakteru reklamy czy promocji. Mogą do pewnego stopnia zawierać informacje na temat dostępnych gier, jednak bez uporczywego i nachalnego nakłaniania do skorzystania z oferty.

Jedna z przykładowych form promocji w internecie jest stworzenie programu partnerskiego i nawiązanie dwustronnej współpracy z innymi użytkownikami sieci posiadających stronę lub strony, bądź też sklep o szerokich zasięgach w internecie. Partner ma za zadanie docieranie za pomocą swojej witryny do szerokiego grona swoich użytkowników i generować za jej pośrednictwem ruch sieciowy do kasyna partnera. To po jego stronie odpowiedzialność za pozyskanie dla niego nowych klientów. Każdy nowoprzekierowany przez stronę partnera użytkownik, który zarejestruje się w witrynie danego kasyna i wpłaci depozyt generuje pewien procent zysku kasyna. System strony kasyna analizując linki, z których przekierowani zostali nowi użytkownicy, przypisuje do strony partnera pozyskanych przez niego nowych klientów i na tej podstawie wypłacane jest później wynagrodzenie dla właściciela tej zewnętrznej witryny. Jeśli posiadacz kasyna zbuduje szeroką sieć partnerską wówczas jest w stanie za jej pośrednictwem docierać do użytkowników tych witryn, którzy wywodzą się z najróżniejszych środowisk. Każdy zewnętrzny użytkownik generuje zyski dla danego kasyna, więc im ich więcej tym większe zasięgi w sieci oraz realne zyski.

Rola właściciela kasyna polega w tym przypadku na zapewnieniu nowym graczom na bieżąco aktualizowanej i najnowszej oferty gier oraz przyjaznego intuicyjnego łatwego w obsłudze interfejsu swojej strony. Nie jest więc tak, że sam operator kasyna nic kompletnie nie robi i tylko biernie czeka, aż kolejne wpłaty depozytów zasilą jego konto. Może on także podejmować się promocji właściwych dla kasyn stacjonarnych w postaci patronatu czy sponsoringu w celu wypromowania w sieci rozpoznawalności swojego logotypu i marki. Nie bez znaczenia dla gości kasyna internetowego jest też dostępność gratisów i bonusów w ofercie kasyna działającego w sieci. Im są one atrakcyjniejsze i lepiej rozpromowane na forach dyskusyjnych czy poprzez partnerów, tym większa szansa na skuteczne przyciągnięcie do siebie rzesz nowych klientów, którzy tylko powiększą pulę łącznych zysków. Najpopularniejsze są bonusy typu darmowe spiny, takie jak te na tej liście kasyn z darmowymi spinami. Sam przedsiębiorca prowadzący kasyno może oczywiście także samodzielnie prowadzić aktywne działania marketingowe podobne do tych jakie podejmują jego partnerzy, co może tylko przynieść mu dodatkowe profity. Żadna z form promocji nie musi więc wykluczać zastosowania, co więcej, jeśli skumulujemy działania kilku różnych form wówczas łączne efekty mogą okazać się nawet lepsze niż sama zysków z każdej z form liczonych oddzielnie.

Powiązane teksty
BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?

Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć? Infografika to niewielki obrazek, na którym…
Czytaj dalej
BiznesMarketingPorady

Własne logo. Dlaczego jest takie ważne?

Własne logo. Dlaczego warto je mieć? Własne logo jest dzisiaj podstawą, jeśli prowadzimy…
Czytaj dalej
BiznesMarketingPodstawy PRPublic relationsReklamaSocial Media

Profesjonalna sesja zdjęciowa – po co?

Profesjonalna sesja zdjęciowa – po co? Profesjonalna sesja zdjęciowa to coś, na co decyduje…
Czytaj dalej