BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?


Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć?

Infografika to niewielki obrazek, na którym znajdują się najważniejsze informacje dotyczące naszego produktu lub usługi. Nie powinno być na niej zbyt dużo szczegółów, ponieważ jej celem nie jest pełna prezentacja naszej oferty. Jest to jedynie (albo raczej aż) sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego odbiorcy. O czym powinniśmy wiedzieć, kiedy przygotowujemy taką grafikę?

Nie za dużo szczegółów

Dużo początkujących PR-owców popełnia ten błąd, że tworząc infografikę, pakuje do niej bardzo dużo informacji. Oczywiście dzielenie się informacjami na temat produktu czy usługi z potencjalnym klientem jest czymś właściwym, ale nikogo nie zainteresujemy długą listą szczegółów. Po detale sięga się dopiero, kiedy już jakaś oferta wpadnie nam w oko. Infografiki są własnie po to, aby wzrok klienta do nas przyciągnąć. Skupmy się więc na tym, aby były przyjazne i nieinwazyjne.

Infografika i maksimum treści

Powiedzieliśmy sobie przed chwilą, że w infografice nie powinno być zbyt wiele szczegółów. Tworzenie takiej grafiki jest w pewien sposób podobne do pisania wiersza. Pisząc krótki utwór literacki staramy się zawrzeć maksimum treści, pisząc przy tym minimum słów. Tak powinno być i tutaj. Podajemy mało informacji, ale ma być w nich zawarte wszystko, co na tym etapie powinien wiedzieć klient.

Warto jest więc zapoznać klienta z najważniejszymi cechami naszego produktu. Można wypisać je od pauzy i przedstawić w przejrzysty sposób. Oczywiście liczba pauz nie może być zbyt duża, bo wtedy i tak nie będzie czytał jej w całości. Warto jednak zamieścić choćby krótką wzmiankę o cesze naszego produktu, która wyróżnia go na tle innych.

Firma nie jest samotną wyspą

Nie jesteśmy w stanie utrzymać się rynku, bazując jedynie na naszych własnych pomysłach. Musimy śledzić trendy i obserwować, co cieszy się największym zainteresowaniem wśród odbiorców. Warto więc śledzić na Facebooku profile innych firm, które również publikują swoje grafiki. Dzięki temu będziemy mogli się zainspirować i zrobić coś, co odpowiada najnowszym trendom.

Powiązane teksty
AktualnościBiznes

Zapach udanych zakupów

Na początku tego roku firma Olfactory Consulting rozpoczęła, wraz z marką Change Lingerie…
Czytaj dalej
BiznesKomunikacjaLudzie

Home office w oczach młodych pracowników

Home office zmienił relacje międzyludzkie Home office stał się czymś bardzo popularnym w…
Czytaj dalej
Marketing

Marketing i autopromocja kasyna

Jak zaistnieć w branży hazardowej po skutecznym uruchomieniu nowego kasyna? To pytanie spędza sen…
Czytaj dalej