Jak ustalić nazwę firmy?

0
51

Jakby nie patrzeć, nazwa jest zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym aspektem firmy. Jedynymi elementami, które pod tym względem dorastają jej do pięt, są logo i hasło reklamowe. Otwierając nową działalność trzeba więc dokładnie zastanowić się nad tym, jaka będzie jej nazwa. Może się bowiem okazać, że sam wybór dobrej propozycji nazwy to już połowa sukcesu.

Jak nazwać firmę?

Aby nazwa zapadła w pamięć klientom, musimy pamiętać o trzech podstawowych aspektach. Powinna ona być krótka, łatwa do zapamiętania i do wypowiedzenia. Powinna również zawierać delikatną sugestię co do tego, czym para się firma. Z drugiej jednak strony warto pamiętać, że w kwestii wyboru nazwy wyjątkowo łatwo jest przekombinować. Owszem, ma ona być oryginalna i wyróżniać się na tle konkurencji. Nie zapominajmy jednak, że nie każda nazwa pasuje do każdego typu działalności. Przykładowo, wyszukana, ekskluzywnie brzmiąca nazwa raczej jest raczej dość specyficznym pomysłem, jeśli firma ma prowadzić działalność budowlaną.

Nazwa firmy nie może także budzić zastrzeżeń prawnych – przede wszystkim nie może nawiązywać do nazwy innej, konkurencyjnej firmy ani produktu. Nazwa, jaką będzie nosić przedsiębiorstwo powinna za to być ustalona zgodnie z wartościami, jakie dana firma ma promować. Powinna także kojarzyć się pozytywnie, lub przynajmniej neutralnie – udowodniono bowiem, że klienci firmom ciepło im się kojarzącym potrafią wybaczyć ewentualne przewinienia.

Wybierając nazwę dla działalności należy także ustalić, kto będzie docelowym odbiorcą usług przez nią świadczonych. Przykładowo, jeśli ma to być młodzież studencka i nastolatki, również i nazwa naszej firmy powinna brzmieć dość młodzieżowo. Dobrym pomysłem jest stworzenie wielu alternatywnych nazw, a następnie przeanalizowanie ich pod kątem pisowni oraz brzmienia. W ostatnim kroku należy wybrać kilka nazw, a następnie przeprowadzić badania marketingowe, w celu wybrania najodpowiedniejszej. Nawet, gdy uznamy, że mamy już odpowiednią nazwę, powinniśmy upewnić się, że nie jest ona już zastrzeżona przez inne przedsiębiorstwo.