PoradyPublic relations

Trzy powody, dla których nasza strona odrzuca klientów

Otwierając firmową stronę internetową musimy być bardzo ostrożni. Wielu z nas popełnia bowiem wręcz żenująco proste błędy, które okazują się mieć kolosalny wpływ na ilość odwiedzających i pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Oto najczęstsze z nich.

Brak własnego adresu URL lub jego mało profesjonalny wygląd

W żadnym przypadku nasza firmowa strona nie powinna znajdować się na darmowym hostingu WWW. Dla przykładu – to chyba oczywiste, że klient chętniej zrobi zakupy na stronie WWW.NAZWASKLEPU.PL niż na WWW.NAZWASKLEPU.NAZWAPOPULARNEGOHOSTINGU.PL. Oprócz tego, adres powinien wyglądać profesjonalnie i dawać jasno do zrozumienia, jakiego rodzaju działalnością się pałamy. Powinien być on logiczny i dobrze zrozumiały.

Irytujące pop-upy

Chyba każdego z nas irytują wyskakujące okienka i reklamy pop-up. Wykorzystywane są one w ostatnich latach coraz częściej nawet przez duże firmy. Problem w tym, że jako firma niewielka nie mamy jeszcze żadnej renomy. Wchodząc na dobrze znaną, często odwiedzaną przez siebie platformę klient jest w stanie zaakceptować reklamy Pop-up, ponieważ wie, czego może się spodziewać po samej stronie. Natomiast wielu internautów, jeśli po raz pierwszy uruchamia zupełnie nową stronę, często rezygnuje z dalszego jej przeglądania w chwili, gdy bezpośrednio po jej otwarciu dochodzi do „ataku” pop-upów. Nawet, jeśli przygotowaliśmy propozycję rabatu czy obniżki cen, informację o tym lepiej umieścić w bannerze z góry lub po boku strony, niż jako pop-up.

Fatalnie przygotowana nawigacja

Nawigowanie po przygotowanej przez nas stronie internetowej powinno być bardzo proste i zrozumiałe dla wszystkich. Wszystkie ważne opcje, takie jak informacje kontaktowe czy podstrona „o firmie” powinny być dostępne z poziomu strony głównej i widoczne od razu po wejściu na stronę. Zmuszając klientów do mozolnego poszukiwania informacji na naszej stronie ryzykujemy ich utratą, zwłaszcza jeśli chodzi o klientów nowych, którzy nie korzystali wcześniej z naszych usług. Pamiętajmy, że im lepiej lub gorzej estetycznie prezentuje się witryna, tym lepiej lub gorzej najprawdopodobniej pomyśli o nas klient.

Powiązane teksty
BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?

Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć? Infografika to niewielki obrazek, na którym…
Czytaj dalej
AktualnościLudziePoradyW pracy

Small talk w pracy. Kilka praktycznych wskazówek

Small talk w pracy Small talk jest dla wielu utrapieniem. Niektórzy starają się unikać go za…
Czytaj dalej
BiznesMarketingPorady

Własne logo. Dlaczego jest takie ważne?

Własne logo. Dlaczego warto je mieć? Własne logo jest dzisiaj podstawą, jeśli prowadzimy…
Czytaj dalej