BiznesMarketingPorady

Własne logo. Dlaczego jest takie ważne?

Własne logo. Dlaczego warto je mieć?

Własne logo jest dzisiaj podstawą, jeśli prowadzimy firmę lub dzałalnosć. Musimy przecież budować swoją markę i dbać o rozpoznawalność. Chwytliwa nazwa to nie wszystko, aby potencjalni klienci zaczęli nas kojarzyć. Ważne są odpowiednie bodźce wizualne. Takie bodźce zapewnia na przykład posiadanie swojego własnego loga.

Bez loga się nie wyróżnisz

Nawet jeśli mamy najlepsze możliwe usługi, to potrzebujemy czegoś zewnętrznego, co pozwoli nam się wyróżnić. Jeżeli nie przykujemy oczu klientów, to nie ma szans na to, aby ktokolwiek zainteresował się naszymi produktami lub usługami. Dlatego właśnie wiele firm od czasu do czasu zmienia swoje loga. Kiedy przedsiębiorcy zauważają, że jedną z przyczyn niskiego zainteresowania może być właśnie słaba warstwa graficzna, to szukają sposobów na zmianę tego stanu rzeczy. Jednym ze sposobów jest właśnie zamówienie nowego loga u grafika.

Większy profesjonalizm

Wyobraźmy sobie największe firmy na świecie. Microsoft, Google, Amazon  itd. Moglibyśmy spojrzeć na listę 20 największych firm na świecie i zobaczymy kilka cech wspólnych. Jedną z nich będzie to, że każda ma swoje logo. Dzięki temu widząc usługę którejś z tych firm, nie musimy nawet patrzeć na nazwę. Widok samego symbolu graficznego wzbudza w nas uznanie. Oczywiście samo stworzenie sobie własnego emblematu nie sprawi, że od razu staniemy się gigantem na rynku. Jeśli jednak nie będziemy go mieć, nasi klienci i kontrahenci mogą pomyśleć, że nie myślimy o swoim biznesie poważnie.

Własne logo a lojalni kliencie

Lojalni klienci są bardzo ważni, jeżeli myślimy na poważnie o swoim biznesie. Gdybyśmy mieli liczyć jedynie na nowych klientów, którzy trafią na nasze usługi z reklam itp., to żylibyśmy w ciągłej niepewności. Powinno nam więc zależeć na tym, aby zbudować odpowiednią grupę osób, chcących wracać właśnie do nas. Dlaczego własny symbol graficzny ma być tu taki ważny?

Kiedy szukamy produktów i usług dla nas, bardzo często opieramy się o nasze wrażenia wizualne. Kiedy widzimy znaki graficzne firm, które już w nas wzbudziły zaufanie, dużo chętniej sięgamy po produkty z takimi znakami. Jeśli więc będziemy dbać o to, aby nasze grafiki kojarzyły się klientom w określony sposób, większa jest szansa, że będą oni do nas powracać.

Powiązane teksty
AktualnościBiznes

Zapach udanych zakupów

Na początku tego roku firma Olfactory Consulting rozpoczęła, wraz z marką Change Lingerie…
Czytaj dalej
BiznesKomunikacjaLudzie

Home office w oczach młodych pracowników

Home office zmienił relacje międzyludzkie Home office stał się czymś bardzo popularnym w…
Czytaj dalej
BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?

Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć? Infografika to niewielki obrazek, na którym…
Czytaj dalej