MarketingPodstawy PRPublic relations

Agencja PR – Jakie usługi są dla nas odpowiednie?

Agencja PR – czy warto z niej korzystać?

Prowadzenie PR w większej firmie nie jest sprawą prostą. Jedyną oczywistością jest to, że taki PR jest potrzebny. Jak już sobie to uświadomimy, to wtedy musimy zdecydować się na to, jaką formę chcemy, aby on przybrał. Musimy zastanowić się, czy lepiej dla nas będzie zatrudnić PR-owca na etat, czy może skorzystać z usług zewnętrznej firmy, specjalizującej się w tym. Jak to zawsze bywa w takich sprawach, każda z opcji ma swoje wady i zalety.

Agencja PR – Jak wybrać?

Jednym z najważniejszych elementów takiej agencji jest jej zaplecze. Chodzi o to, jakimi zasobami ona dysponuje i co takiego może nam zaoferować, czego nie jesteśmy w stanie zrobić sami. Aby prowadzić skuteczny PR potrzebne są odpowiednie narzędzia. Chodzi tu między innymi o rodzaje oprogramowania wykorzystywane do mailingu i innych przydatnych inicjatyw.

Oczywiście możemy sami zaopatrzyć naszą firmę w takie narzędzia i pozwolić naszemu pracownikowi z nich korzystać. Pytanie tylko: czy nam się to opłaca? Jeśli agencja zatrudnia bardzo dużą liczbę specjalistów, to ich koszty w stosunku do wydajności okazują się niewielkie. Przekłada się to więc również na ceny ich usług. Jeśli chcemy prowadzić sami dział PR, w którym będzie pracować jedna lub kilka osób, to może się okazać, że czekają nas stosunkowo wysokie koszty.

Co mają do zaoferowania agencje PR-owe?

W agencjach zwykle zatrudnia się wiele osób specjalizujących się wąsko w konkretnej dziedzinie. Dzięki temu zespół składający się z takich ludzi jest w stanie pracować szybciej i wydajniej. Do tego ci pracownicy korzystają nie tylko z własnego doświadczenia i z własnych materiałów, ale mają do dyspozycji cały dorobek swojej firmy. Agencja oferuje nam więc przede wszystkim profesjonalizm, skrupulatność i gwarancję jakości. A czy to ostatnie nie jest tutaj najważniejsze?

Pracownik na etat – czy to dobra alternatywa?

Oczywiście nadal zatrudnienie specjalnej firmy od wizerunku może nam się wydawać nieprzekonujące. Zdecydujemy się wtedy zatrudnić konkretną osobę albo grupę osób w naszej firmie na stałe.  Jakie zalety ma takie rozwiązanie? Osoba, która pracuje w naszej firmie, będzie miała lepszy dostęp do naszych materiałów firmowych niż ktoś z zewnętrznej firmy. Dzięki temu możemy zaufać, że taki pracownik, będzie intuicyjnie wybierał najlepsze rozwiązania dla nas. Będzie on znał naszą firmę i jej działanie od wewnątrz a nie tylko z wytycznych, które mu dostarczymy.

Którą agencję PR zatrudnić?

Zanim zdecydujemy się na outsourcing, powinniśmy zapoznać się nieco z rynkiem. Zwróćmy uwagę na to,  jakie opinie danej firmy możemy znaleźć w internecie. Oczywiście nie zawsze będą one odzwierciedlać faktyczne stan rzeczy, więc nie możemy traktować ich jako ostatecznego wyznacznika. Mimo to warto się z nimi zapoznać, aby poszerzyć na ogólny wgląd w sytuację.

Jeśli mamy znajomych z innych firm, to dobrym rozwiązaniem będzie po prostu poproszenie kogoś o polecenie. Najlepiej jest pracować ze sprawdzonymi firmami, które mogą się pochwalić doświadczeniem i sukcesami. Możemy też jednak popatrzeć na to z drugiej strony. Nikt nam przecież nie zabroni dać szansy jakiejś młodszej, mniejszej agencji, która największe sukcesy ma dopiero przed sobą. Wymaga to jednak odpowiedniej dozy ostrożności.

Powiązane teksty
AktualnościPodstawy PRPublic relationsSocial MediaW pracywizerunek

PR w Gastronomii. O czym powinni pamiętać właściciele?

PR w Gastronomii. Co najważniejsze? PR w Gastronomii jest tak samo ważny jak w każdej innej…
Czytaj dalej
LudziePodstawy PRPoradyPublic relationsW pracywizerunek

Atmosfera i relacje w firmie czyli PR wewnętrzny w praktyce

Atmosfera i relacje w firmie. Na czym polega PR wewnętrzny? Atmosfera i relacje w firmie to…
Czytaj dalej
Podstawy PRPublic relationsW pracywizerunek

PR wewnętrzny i zewnętrzny. Jaka jest różnica?

PR wewnętrzny i zewnętrzny. Jaka jest różnica? PR wewnętrzny i zewnętrzny to dwie strony tego…
Czytaj dalej

1 Comment

Comments are closed.