Kilka cech, które powinien posiadac każdy ekspert od PR

Kilka cech, które powinien posiadac każdy ekspert od PR

Praca w PR jest w dużej mierze pracą interdyscyplinarną. Dobry pijarowiec musi mieć w sobie coś z psychologa, ekonomisty i marketingowca, a także chłodno kalkulować i zachowywać spokój nawet w sytuacji kryzysowej. O to kilka umiejętności, jakie musimy posiadać, jeśli marzymy o karierze w branży public relations.

Zdolności komunikacyjne

Ekspert od PR powinien posiadać doskonale rozwinięte umiejętności komunikacji z drugą osobą zarówno w mowie, jak i piśmie. Jest to jedna z podstawowych cech charakteru, którą osoby zatrudnione w PR po prostu muszą posiadać. Zdolność do zobaczenia w nim nie tylko kontrahenta, ale przede wszystkim partnera, umiejętność dopasowania formy komunikacji do sytuacji – to wszystko musimy posiadać pracując w branży PR.

Samodzielność i umiejętność logicznego myślenia

Mimo iż na papierze pracować będziemy w zespole, branża PR wymaga od nas olbrzymiej dawki samodzielności. Musimy wykazać się racjonalnym, chłodnym podejściem do sprawy kalkulując możliwości ewentualnych zysków i strat. Niejednokrotnie już na starcie naszej współpracy postawieni zostaniemy w trudnej sytuacji, z której będziemy musieli znaleźć wyjście. Praca pijarowca potrafi być naprawdę stresująca i najlepiej radzą sobie z nią osoby posiadające tzw. chłodną głowę.

Lekkie pióro i kreatywność

W pracy w branży PR umiejętność pisania dobrych, logicznych i zrozumiałych tekstów jest umiejętnością podstawową – jeśli jej nie rozwiniemy, o karierze pijarowca będziemy mogli praktycznie tylko pomarzyć. Jednym z głównych naszych zadań będzie bowiem pisanie różnego rodzaju komunikatów, notek prasowych itp. Na swojej drodze spotykać będziemy dziennikarzy, marketingowców, a także speców od wielu innych dziedzin. Będziemy więc musieli stworzyć publikację logiczną, zrozumiałą i odpowiednio specjalistyczną, ale i pasującą do kontekstu wydarzenia, o jakim informujemy. Jak się wkrótce przekonamy, nie jest to wcale zadanie łatwe.