Najczęstsze błędy w PR – na co powinniśmy zwrócić uwagę

Najczęstsze błędy w PR – na co powinniśmy zwrócić uwagę

Najczęstsze błędy w PR – jak ich uniknąć?

Najczęstsze błędy w PR popełniają nie tylko początkujący, ale także weterani. Bywa tak, że gdy jesteśmy zapracowani i skupieni na swoich ambicjach, zapominamy o niektórych podstawach. List takich można tworzyć wiele i mogłyby one być bardzo długie. Ale spróbujmy podejść do tematu w sposób zwięzły i spójrzmy na 3 najczęstsze błędy w PR.

Za mała aktywność w internecie

Czy tego chcemy, czy nie – do internetu przeniosła się dzisiaj bardzo duża część ludzkiej aktywności. Służy on do rozrywki, komunikacji czy marketingu. Tego ostatniego trudno sobie w ogóle wyobrazić bez aktywności online. Wizerunek firmy w mediach społecznościowych czy prowadzenie strony internetowej może zaważyć na tym, jak będą nas postrzegać potencjalni klienci.

Odpowiednie prowadzenie profilu na Facebooku oraz pisanie tekstów na firmowego bloga może być strzałem w dziesiątkę. Przyszli klienci oraz potencjalni partnerzy muszą widzieć, że znamy się na rzeczy i traktujemy naszą pracę poważnie. Jeśli zaniedbamy ten krok, to zainteresowanie naszymi usługami może się okazać zbyt małe, abyśmy mogli prosperować.

Brak spójności między strategiami

Jeśli zajmujemy się tylko PR-em, to może nam się wydawać, że cała reszta to nie nasza sprawa. Niestety, w firmie niezbędna jest współpraca między osobami zarządzającymi poszczególnymi działami. Musimy na bieżąco sprawdzać co słychać u naszych specjalistów od marketingu i strategów w zakresie sprzedaży. Jeśli pozwolimy sobie na całkowitą samowolkę, to może się okazać, że nie tylko nasze działania nie przyniosą efektów, ale też ucierpi na tym całe przedsiębiorstwo.

Ignorowanie klienta

Jakie jeszcze najczęstsze błędy mogą spotkać naszych specjalistów od PR? Jeśli działamy w dużej firmie, to bez względu na to, czym się zajmujemy, musimy myśleć o kliencie. Każdy dział firmy musi podejmować swoje działania z myślą o dobrych relacjach z klientem docelowym i tym, czego on od nas oczekuje. Choćbyśmy byli najlepszymi specami od PR-u, to ignorując klienta niczego nie zyskamy. To dzięki klientowi nasza firma ma jakąkolwiek rację bytu i musimy o tym pamiętać.