Świąteczna atmosfera w firmie i sposoby dbania o nią

Świąteczna atmosfera w firmie i sposoby dbania o nią

Świąteczna atmosfera w pracy

Świąteczna atmosfera powinna towarzyszyć nam w grudniu bez względu na okoliczności w jakich się znajdujemy. Dotyczy to zarówno życia prywatnego jak i pracy. Ale o ile w sprawach prywatnych dajemy radę taką atmosferę utrzymać, to w pracy już trudniej. Biuro kojarzy nam się ze stresem, niektórzy współpracownicy nas denerwują i jak tu mamy się cieszyć zimową aurą.

Mimo że dochodzimy tu do pewnego paradoksu, to pogodzenie życia zawodowego z atmosferą świąt jest możliwe. Można to uzyskać stosując kilka prostych tricków. O jakie zabiegi chodzi?

Ozdoby świąteczne

Tak, tak, wiemy, że to banał. Nie da się jednak ukryć, że ozdoby (zwłaszcza te świecące) robią naprawdę dobre wrażenie i po prostu przyjemnie się przy nich siedzi. To stwierdzenie jest prawdziwe nie tylko w kontekście naszych prywatnych mieszkań, ale także pomieszczeń służbowych. Nie bójmy się więc porozwieszać świecidełek w biurze i ubrać choinko. A może spróbować wspólnie ubrać choinkę z pracownikami?

Firmowa wigilia sposobem na integrację

Dobrym sposobem na zadbanie o świąteczną atmosferę w firmie jest zorganizowanie firmowej wigilii. Można to zorganizować na dwa różne sposoby. Można albo spotkać się w budynku należącym do spółki, albo wynajęcie jakiejś większej sali. Ta druga opcja zwykle odbywa się w salach bankietowych większych restauracji lub hoteli. Oczywiście wiąże się to z większymi kosztami, ale zadbanie o dobrą atmosferę może mieć naprawdę dobre skutki między innymi w zakresie integracji.

Świąteczna atmosfera dla pracowników, a co dla klientów?

Dbanie o świąteczną atmosferę między pracownikami to modelowy przykład PR wewnętrznego. W tym okresie warto jednak również pamiętać o klientach i o tym, aby z nimi dzielić tę atmosferę. Dlatego dobrym pomysłem jest organizowanie promocji świątecznych albo dodawania małych prezencików do naszych produktów i usług. Takim prezencikiem może być na przykład czapka Mikołaja albo pierniczki. Jest wtedy duża szansa na to, że nasi klienci zapamiętają nas właśnie po tym, że w okresie świątecznym odpowiedni o nich zadbaliśmy.