Bardzo złe zachowania wizerunkowe. Czego unikać?

Bardzo złe zachowania wizerunkowe. Czego unikać?

Bardzo złe zachowania wizerunkowe i sposoby ich unikania

W biznesie jest czasami jak na wojnie i nawet najmniejszy błąd może być przyczyną tragedii. Oczywiście jest to duże wyolbrzymienie, ale faktem jest, że w firmie każdy szczegół się liczy. Każda wpadka może przyczynić się do tego, jak będą oceniać nas współpracownicy i przełożeni. Możemy się oburzać, że to traktowanie przedmiotowe, ale niestety życie zawodowe rządzi się swoimi prawami. Na co więc należy zwracać uwagę, aby nie wypaść źle w pracy?

Nieodpowiedni ubiór

Wszyscy staramy się być indywidualistami w życiu codziennym i nie lubimy, kiedy ktoś chce decydować za nas. Dlatego w dzieciństwie oburzaliśmy się, gdy rodzice kazali nam poprawić koszulę albo się uczesać. Uważaliśmy to za bezsensowne widzimisię i – nie oszukujmy się – dzisiaj również nas to drażni. Mimo to musimy rozróżniać między sytuacjami zawodowymi a prywatnymi. O ile w życiu codziennym nikogo nie powinno obchodzić, że nosimy wymiętą koszulę albo za długie spodnie, tak w biurze od razu ktoś to wychwyci i zacznie wyrabiać sobie o nas opinie.

Oprócz ubioru ważna jest także higiena osobista. Składa się na nią między innymi nieprzyjemny zapach. Oczywiście sprawa ta wymaga nieco tolerancji, zwłaszcza w lecie, gdy ludzie się pocą mimo najszczerszych intencji bycia ładnymi i pachnącymi. Jeśli jednak nagminnie oszczędzamy na antyperspirantach i stronimy od kąpieli, to nie dziwmy się, że odstraszamy osoby wokół nas.

Kiepska organizacja

Jak zniechęcić do nas naszego szefa? Pokazując mu, że nie nadajemy się do pracy. I nie chodzi tu wcale o nasz talent lub jego brak tylko o drobne zachowania, zdradzające nasze zdolności organizacyjne. Po czym poznać osobę źle zorganizowaną? Taka osoba będzie wszystko odkładać na później, a także obarczać współpracowników swoimi obowiązkami. Nie raz takiego pracownika trzeba ratować z opresji, gdy ma ponad godzinne opóźnienie w wykonywaniu swoich obowiązków.

U niektórych wiąże się to z nawykami, które trudno im wykorzenić, a u innych jest to działanie celowe. Są tacy pracownicy, którzy celowo się nie starają, bo myślą, bo wcale im nie zależy na dobru firmy. Jeżeli jako pracownicy będziemy wysłać takie sygnały, to możemy się spodziewać, że opinia na nasz temat będzie negatywna.