BiznesMarketingPodstawy PRPorady

Dlaczego firmy bankrutują?

Dlaczego firmy bankrutują?

Dlaczego firmy bankrutują mimo dobrych intencji ich założycieli? Szacuje się, że ok. jedna trzecia firm na rynku upada. Jednym z powodów mogą być złe założenia, z jakimi wchodzimy na rynek. Czasami sami jesteśmy sobie winni ze względu na nasze nierealistyczne oczekiwania. Może się tak zdarzyć, że zakładamy firmę, gdy zainspiruje nas inny lokalny przedsiębiorca, któremu dobrze się powodzi. Wydaje nam się wtedy, że prowadzenie jej jest proste i zyskowne. Tym czasem nie wiemy tego, co się dzieje za kulisami i często okazuje się, że to, co sprawdziło się u innego przedsiębiorcy, nie sprawdzi się u nas.

Dlaczego firmy bankrutują – najczęstsze powody

Często problemem też jest kiepski marketing i PR (pisaliśmy już, czym te dwie dziedziny się różnią). Słaba promocja sprawia, że mało osób dowiaduje się o usługach i produktach danej firmy. Po drugie nawet jeśli część osób się o nich dowie, to wciąż nie oznacza to, że z naszych usług skorzysta. Jeśli nie znaleźliśmy dla siebie idealnej niszy i działamy w popularnej branży, to najprawdopodobniej na rynku istnieją setki takich firm jak nasza. Wtedy wiadomo, że większość osób, która zapozna się z naszą ofertą, i tak chętniej skorzysta z naszej konkurencji. Tej konkurencji, która lepiej wykreowała swoją markę poprzez marketing i PR.

Skoro już mówimy o konkurencji, to musimy być bardzo ostrożni. Jeśli chcemy założyć restaurację obok kilku innych, które odniosły sukces, to musimy uważać. Jeśli nie zaoferujemy klientom niczego specjalnego, to nie będą mieli powodów, aby nas odwiedzić. To samo dotyczy otwierania sklepów. Żebyśmy mogli się utrzymać na rynku, musimy klientom zaoferować, czego nie oferują okoliczne sklepy. Albo zaoferować to lepiej. Może się to wydawać trudne, ale nie ma się o co obrażać, gdyż konkurencja jest naturalnym elementem wolnego rynku. To ona między innymi motywuje nas do tego, żeby polepszać jakość naszych usług i walczyć o swoje. Jej efekty są zatem korzystne nie tylko dla właścicieli firm i ich pracowników, ale także dla ogólnej gospodarki krajowej.

Planowanie to klucz do sukcesu

Innym częstym powodem upadku przedsiębiorstwa jest brak planowania. Jeśli w życiu osobistym przyzwyczailiśmy się do życia „z dnia na dzień”, to niestety w prowadzeniu firmy się to nie sprawdzi. Dlatego też ważne jest, aby zatrudniać kompetentnych pracowników, którzy będą znali wszystkie tajniki biznesowej strategii. Jednakże, gdybyśmy mieli zatrudniać jedynie osoby z doświadczeniem, to w końcu takich by zabrakło, bo po prostu by wyginęli. Nie ma więc nic złego w zaproszeniu do zespołu młodych ludzi, potrzebujących wdrożenia. Ale przydadzą się też osoby, które już zgromadziły wystarczająco wiedzy i mądrości. Wtedy możemy śmiało i z determinacją ruszać po swój sukces.

Powiązane teksty
AktualnościPodstawy PRPublic relationsSocial MediaW pracywizerunek

PR w Gastronomii. O czym powinni pamiętać właściciele?

PR w Gastronomii. Co najważniejsze? PR w Gastronomii jest tak samo ważny jak w każdej innej…
Czytaj dalej
AktualnościBiznesW pracy

Outsourcing. Czym jest i dlaczego jest ważny?

Outsourcing. Czym jest i dlaczego firmy z niego korzystają? Outsourcing polega po prostu na…
Czytaj dalej
LudziePodstawy PRPoradyPublic relationsW pracywizerunek

Atmosfera i relacje w firmie czyli PR wewnętrzny w praktyce

Atmosfera i relacje w firmie. Na czym polega PR wewnętrzny? Atmosfera i relacje w firmie to…
Czytaj dalej

1 Comment

Comments are closed.