BiznesKomunikacjaLudzie

Home office w oczach młodych pracowników

Home office zmienił relacje międzyludzkie

Home office stał się czymś bardzo popularnym w ostatnim czasie. Wiele firm zaczęło sobie uświadamiać, że tak naprawdę nie potrzebują sprowadzać pracowników do biura, bo mogą oni pracować zdalnie ze swoich własnych komputerów. Okazuje się jednak, że nie jest to idealne rozwiązania i ma ono dużo luk. Przez zbyt długą pracę zdalną cierpią relację między współpracownikami, a także pogarszają się perspektywy na rozwój zawodowy.

Co na ten temat mówią statystyki?

Firma Chargifi przeprowadziła badanie, w którym wzięli udział amerykańscy i angielscy pracownicy. Badanych zapytano o związek między pracą zdalną a relacjami ze współpracownikami. Okazało się, że tę zależność odczuwają najbardziej osoby z młodszego pokolenia. Praca zdalna szkodzi nie tylko pod względem utrzymywania relacji między ludzkich ale także rozwojowi zawodowego. Tak w każdym razie sugerują badania.

Dwie trzeci młodych pracowników (od 18 do 34 lat) przyznaje, że praca zdalna negatywnie wpłynęła na ich relacje z pracownikami. Aż 71% ankietowanych pracownik przyznaje, że czuje dużo większy dystans w stosunku do swoich współpracowników. 54% z nich dostrzega, że gdy pracowali zdalnie przez długi czas, ich relacje z kolegami osłabły. Ciekawe jest to, że te spostrzeżenie należą właśnie do młodych pracowników. Wśród osób po 35 roku życia zaś 31% przyznało, że ich relacje się nie zmieniły.

Czy tendencje się zmienią?

Widzimy, że praca w domu ma dużo negatywnych skutków. Czy to oznacza, że trendy się zmienią i pracownicy wrócą wkrótce do firm? Prezes Personnel Service S.A. Krzysztof Inglot przyznaje, że optymalnym rozwiązaniem w tym momencie jest praca hybrydowa. Na nią właśnie decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Dzięki temu da się zaoferować młodym pracownikom odpowiedni rozwój, nie rezygnując w tym samem czasie z zalet pracy zdalnej, które mimo wszystko istnieją. Badanie pokazuje, że 38% osób, które szukają nowej pracy, wyraża gotowość na rozpoczęcie pracy hybrydowej.

Powiązane teksty
AktualnościKomunikacjaLudzie

Sprawy prywatne a relacje w pracy. Co na to firmowy savoir vivre

Sprawy prywatne podczas rozmów w pracy Sprawy prywatne każdy ma i każdy musi o nie zadbać.
Czytaj dalej
BiznesKomunikacjaLudzie

Kultura organizacyjna. Na czym polega i jakie są jej warunki

Kultura organizacyjna w firmie. O co w niej chodzi? Kultura organizacyjna, to tak naprawdę…
Czytaj dalej
LudziePoradyW pracy

Komfort psychiczny w stresującej pracy. Jak to pogodzić?

Komfort psychiczny podczas pracy w biurze. Czy da się go uzyskać? Wydawałoby się, że dbanie o…
Czytaj dalej