Jak stworzyć dobre logo?

0
52

Atrakcyjnie wyglądające logo jest w stanie przyciągnąć uwagę ludzi i zainteresować ich ofertą naszej firmy. Jego przygotowanie wymaga nieco pracy, jednak gdy wszystko logicznie przeanalizujemy, może się okazać, że wcale nie jest takie trudne. Istnieje po prostu kilka kwestii, na które musimy zwrócić uwagę.

Logo powinno być proste i zrozumiałe w interpretacji

Zasada ta jest ważna bez względu na rodzaj firmy, jaką będziemy prowadzili. Jej wytłumaczenie jest bardzo proste – im mniej elementów na obrazku, tym łatwiej go zapamiętać. Owszem, logo naszej firmy powinno być unikalne i przedstawiać coś dla nas wyjątkowego, lecz pamiętajmy, by nie przesadzić z elementami. Dobrym pomysłem jest także ograniczenie występujących w logo kolorów. Zdecydujmy się na trzy, góra cztery barwy, w przeciwnym wypadku od logo naszej firmy może zacząć bić niechlujny przepych.

Efektowność oraz efektywność

Sam wygląd to jeszcze za mało – musimy upewnić się, że nasze logo będzie prezentować się tak samo dobrze w różnych warunkach. Przeskalujmy je więc do mniejszych i większych rozmiarów, sprawdźmy, jak będzie wyglądało w czerni i bieli. Wybierzmy konkretne logo dopiero wtedy, gdy będziemy pewni, że atrakcyjnie prezentuje się w każdych warunkach.

Dobranie odpowiedniej czcionki

Gdy już ustaliliśmy z grubsza, jak będzie wyglądało logo naszej firmy, musimy zastanowić się jaką czcionką zostaną wykonane ewentualne napisy. Oczywiście, nie każdy font będzie pasował do każdego loga, ani nawet do każdego schematu kolorów. Wyboru będziemy więc prawdopodobnie dokonać metodą prób i błędów. Wszystko opiera się jednak w dużej mierze na subiektywnych odczuciach. Przed ostatecznym wyborem logo warto jest więc poradzić się kilku niezwiązanych z firmą osób – np. członków rodziny. Jeśli zarówno nam, jak i większości z nich logo się podoba, nie ma raczej powodów, by je zmieniać.