Public relations

Trzy zasady dobrej notki prasowej

Informacja prasowa to podstawowa forma komunikacji firmy z dziennikarzami. Skonstruowanie dobrej informacji prasowej nie jest sprawą łatwą, wielu autorów popełnia szereg błędów. Spróbujemy podpowiedzieć, jak powinna wyglądać dobrej jakości informacja prasowa. Krótko można ją określić mianem piramidy, nie finansowej oczywiście.

Odwrócona piramida

Podkreślić należy, że chodzi o tzw. piramidę odwróconą, czyli formę, gdzie sedno sprawy ukazujemy na początku artykułu. Nie budujemy napięcia, nie stosujemy szeroko rozumianych opisów. Istotne informacje staramy się zawrzeć w kilku pierwszych zdaniach. Zdecydowana większość odbiorców tego typu informacji ogranicza się bowiem do przeczytania tytułu, leadu i to tam powinny być zawarte najważniejsze informacje. W dalszej części artykułu można oczywiście temat rozwinąć. Warto zacytować ciekawą wypowiedź organizatora czy reprezentantki. Ułatwi to pracę dziennikarza, a tym samym przyspieszy publikację tekstu.

Prosto i na temat

Dobra informacja prasowa powinna być napisana prostym, zrozumiałym językiem, bez trudno zrozumiałych zwrotów i terminów. Konkretne informacje podane mają być prostym, zrozumiałym językiem.

Notatka prasowa nie powinna przekraczać formatu A4, a dla podkreślenia najważniejszych fragmentów warto użyć pogrubienia tekstu. Nie należy wprowadzać długiego tekstu, ponieważ całość zostanie obudowana innymi elementami, jak logo, kontakt czy stopka.

Typografia

Tworząc notkę prasową musimy pamiętać, że tu najważniejsza jest treść i tekst powinien być łatwy do odczytania przez dziennikarskie oko. Najważniejsze jest, by trzymać się stylu typowego dla danej branży i nie stosować żadnych udziwnień. Warto też stosować te najprostsze formaty czcionki, takie jak Calibri, Arial czy Times New Roman. Wreszcie – nie wolno zapominać, że estetyka jest równie ważna jak treść. Poprawia bowiem czytelność i najzwyczajniej w świecie lepiej świadczy zarówno o autorze notki prasowej, jak i całej firmie.

Powiązane teksty
AktualnościPodstawy PRPublic relationsSocial MediaW pracywizerunek

PR w Gastronomii. O czym powinni pamiętać właściciele?

PR w Gastronomii. Co najważniejsze? PR w Gastronomii jest tak samo ważny jak w każdej innej…
Czytaj dalej
LudziePodstawy PRPoradyPublic relationsW pracywizerunek

Atmosfera i relacje w firmie czyli PR wewnętrzny w praktyce

Atmosfera i relacje w firmie. Na czym polega PR wewnętrzny? Atmosfera i relacje w firmie to…
Czytaj dalej
Podstawy PRPublic relationsW pracywizerunek

PR wewnętrzny i zewnętrzny. Jaka jest różnica?

PR wewnętrzny i zewnętrzny. Jaka jest różnica? PR wewnętrzny i zewnętrzny to dwie strony tego…
Czytaj dalej