Public relationsW pracywizerunek

Techniki PR, o których warto wiedzieć

Techniki PR, o których warto wiedzieć

Techniki PR są wykorzystywane przez specjalistów, którzy dbają o wizerunek firmy. Dotyczy to za równo działań wewnętrznych, jak i promowania działalności spółki na forum publicznym.

Wiemy już, że public relations to bardzo szeroka dziedzina, która odpowiada za wizerunek firmy. Mimo że PR-owca nie odpowiadają bezpośrednio za zarządzanie firmą czy kontrolowanie produktów, jakie firmy oferuje, to wciąż jest jednym z filarów dobrego przedsiębiorstwa. Wiele spółek, które dzisiaj osiągnęły olbrzymi sukces, byłyby wciąż drobnymi lokalnymi firmami, gdyby nie och skuteczny PR. Ale PR to bardzo skomplikowana sfera ludzkiej aktywności i wiąże się z wieloma różnymi technikami.

Słowa, słowa, słowa czyli techniki werbalne i pisemne

Mówimy o kreowaniu wizerunku, co znaczy, że musimy dobrze wypaść w oczach osób. Zasada „nie oceniaj książki po okładce” sprawdza się w życiu prywatnym, ale niestety nie ma na nią miejsce w biznesie. Ale czy robienie dobrego wrażenia to tylko ładny strój, wystrój wnętrz i kolorowe ozdoby? Oczywiście, że nie. Od początków cywilizacji, a nawet jeszcze wcześniej, ludziom towarzyszył język. Dzięki niemu byliśmy na przestrzeni lat w stanie kreować naszą rzeczywistość, nawiązywać relację z ludźmi i dzięki temu łączyć się w większe grupy.

Pod tym względem nic się nie zmieniło, a jedyne potwierdziło się. Nadal język jest niezwykle istotny w naszym podejście do rzeczywistości. Wiedzą o tym doskonale także eksperci PR. Wykorzystują więc oni język do materiałów promocyjnych, ale także do publicznych wystąpień. Firmy, które chcą pokazać się od dobrej strony, nierzadko organizują wykłady, seminaria czy konferencje. Chętnie też wysyłają swoich członków na spotkania organizowane przez inne firmy.

Co to ma na celu? Przede wszystkim osoby z zewnątrz mogą zobaczyć, że w danej spółce pracują kompetentne osoby. Takie, które potrafią się wypowiedzieć na dany temat bez owijania w bawełnę i z prawdziwą charyzmą. Jest to też pewien dowód niezależności finansowej, gdyż jednym z głównych sygnałów, jakie wysyła firma, organizująca spotkanie, jest „stać nas”.

A jak to wygląda na piśmie?

Jeśli chodzi o zastosowanie słowa w public relations, to ważne jest też użycie go w piśmie. Każda profesjonalna firma powinna dać coś od siebie w postaci wysokiej jakości tekstów. Mogą one mieć na przykład charakter edukacyjny. Jeśli dla przykładu zajmujemy się sprzedażą mebli, to nie zaszkodzi, abyśmy na naszej stroni opublikowali od czasu do czasu tekst typu „jak wybrać drzwi do mieszkania” albo „jak dobrać meble do kuchni”. Istnieje wtedy duża szansa, że wzbudzimy zaufanie potencjalnego klienta, który akurat szuka porady w danej dziedzinie. Jeśli więc myślimy poważnie o pijarze naszej firmy, to nie zapominajmy o solidnym zarządzaniu treścią.

Public relations techniki wewnętrzne

Mogłoby się wydawać, że zadaniem pijarowca jest jedynie promowanie firmy na rynku. Nie jest to prawda. Zajmuje się on także budowaniem odpowiedniej atmosfery wewnątrz firmy. Dlatego właśnie nierzadko w większych firmach organizuje się wyjazdy integracyjne i różnego rodzaju imprezy.

Wizerunek czyli magia wizażu

Aby promować dobry wizerunek firmy musimy też skupić się a aspektach wizualnych. Ważne jest, aby materiały promocyjne przechodziły przez ręce dobrego i kreatywnego grafika. Kluczowe jest chociażby logo, które jako pierwsze rzuca się w oczy. Inną sprawą są też profesjonalne sesje zdjęciowe, które robią sobie najczęściej członkowie zarządu firmy, aby pokazać swój profesjonalizm.

Powiązane teksty
BiznesMarketingPodstawy PRPoradywizerunek

Infografika. O czym pamiętać podczas jej tworzenia?

Infografika. Co powinniśmy o niej wiedzieć? Infografika to niewielki obrazek, na którym…
Czytaj dalej
AktualnościLudziePoradyW pracy

Small talk w pracy. Kilka praktycznych wskazówek

Small talk w pracy Small talk jest dla wielu utrapieniem. Niektórzy starają się unikać go za…
Czytaj dalej
KomunikacjaW pracywizerunek

Kontakt wzrokowy w biznesie. Kilka ważnych zasad

Kontakt wzrokowy w biznesie. O czym warto pamiętać? Kontakt wzrokowy jest bardzo ważny w naszych…
Czytaj dalej