BiznesMarketingPodstawy PRPublic relationsReklamaSocial Media

Profesjonalna sesja zdjęciowa – po co?

Profesjonalna sesja zdjęciowa – po co?

Profesjonalna sesja zdjęciowa to coś, na co decyduje się bardzo wiele osób. Zarówno przedsiębiorcy, którzy dbają o wizerunek firmy, jak i osoby prywatne. Dla jednych jest to nieodłączny element budowania swojej marki na rynku, a inni widzą w tym zbędny przepych. Mimo to trzeba docenić fotografów i ich kunszt, gdyż niektóre zdjęcia robią naprawdę dobre wrażenie. Poza tym każdy pijarowiec przyzna, że dobre zdjęcia to jedna z podstaw budowania wizerunku. Nie można więc powiedzieć, że robienie profesjonalnych zdjęć jest całkowicie bezwartościowe. Co zatem powinniśmy wiedzieć o takich sesjach?

Czy do sesji należy się przygotować?

Jeżeli chcemy zrobić naprawdę dobrą sesję, powinniśmy się do niej nieco przygotować. Wymaga to więc uprzedniego spotkania się z fotografem i omówienia najważniejszych spraw. Jeśli chcemy, aby zdjęcia wyszły po naszej myśli, musimy jasno przedstawić swoje oczekiwania. Kiedy już do sesji dojdzie wtedy też nie możemy od razu oczekiwać efektu. Możliwe jest, że będziemy musieli zrobić kilkaset zdjęć, a dopiero potem wybrać te, które nadają się najbardziej. Chodzi między innymi o to, aby przyzwyczaić się do planu zdjęciowego, poczuć się bardziej naturalnie. Do tego dochodzi pozycja nasza ciała, mimika itp. Na każdym zdjęciu może wyglądać ona inaczej, więc zrobienie tylko jednego albo kilku to za mało.

Dobre zdjęcia a PR

Jeśli poważnie myślimy o pijarze naszej firmy lub działalności, to musimy wiedzieć, jak prezentować się w materiałach promocyjnych. Jeżeli sami prowadzimy działalność, to nasz potencjalny klient powinien nabrać do nas sympatii. Jeśli będzie widział, że na zdjęciu wyglądamy profesjonalnie i zachęcająco, to bardziej będzie skłonny skorzystać z naszej oferty. Większość z nas raczej stara się unikać kota w worku. Oczywiście wygląd nie jest najważniejszy i nikt nie powiedział, że dobrze wyglądająca osoba, będzie świadczyć dobre usługi. Niestety żyjemy w świecie, w którym pozory często są najważniejsze, co stało się wręcz wymogiem rynkowym.

Dobre zdjęcia są ważne nie tylko w przypadku, gdy my sami chcemy promować naszą firmę. Jeśli mówimy o jakiejś większej spółce, która zatrudnia wielu pracowników, to też powinniśmy pomyśleć o zorganizowaniu takiej sesji. Często w zakładce „o nas” na stronie internetowej firmy możemy znaleźć zdjęcia najważniejszych pracowników. Jeśli każdy z tych zdjęć jest zrobione profesjonalnie, to od razu sprawia to lepsze wrażenie i wzbudza większe zaufanie.

Profesjonalna sesja fotograficzna. Co mówi nam o rzeczywistości?

Czy popularność takich sesji fotograficznych jest zawsze pozytywna? Czy częściowo nie świadczy ona także o tym, że coraz bardziej oceniamy po pozorach a coraz mniej zastanawiamy się na faktycznej jakości usług? Robiąc takie zdjęcia udowadniamy między innymi naszą ambicję i status finansowy, ale czy te dwie rzeczy faktycznie niezbędne w życiu? Bardzo możliwe, że goniąc za sukcesem i dbając o swój wizerunek, bardzo często po prostu próbujemy zatuszować swoje kompleksy i widzieć siebie samych lepiej niż dotychczas.

Powiązane teksty
AktualnościPodstawy PRPublic relationsSocial MediaW pracywizerunek

PR w Gastronomii. O czym powinni pamiętać właściciele?

PR w Gastronomii. Co najważniejsze? PR w Gastronomii jest tak samo ważny jak w każdej innej…
Czytaj dalej
AktualnościBiznesW pracy

Outsourcing. Czym jest i dlaczego jest ważny?

Outsourcing. Czym jest i dlaczego firmy z niego korzystają? Outsourcing polega po prostu na…
Czytaj dalej
LudziePodstawy PRPoradyPublic relationsW pracywizerunek

Atmosfera i relacje w firmie czyli PR wewnętrzny w praktyce

Atmosfera i relacje w firmie. Na czym polega PR wewnętrzny? Atmosfera i relacje w firmie to…
Czytaj dalej