Jak złe relacje między pracownikami mogą popsuć nastroje wewnątrz firmy

Jak złe relacje między pracownikami mogą popsuć nastroje wewnątrz firmy

Aby atmosfera w pracy była pozytywna, współpracownicy muszą się ze sobą dogadywać. Oczywiście nie oznacza to, że wszyscy muszą być najlepszymi przyjaciółmi. Chodzi po prostu o to, żeby współpraca nie była mordęgą. Jeżeli pracownicy firmy ewidentnie się przy sobie męczą, to trudno oczekiwać, aby efekty ich pracy były dobre. Przydaje się więc odpowiednia integracja a także szczere intencje każdego z nich.

Relacje pracowników poza firmą. Jaki mają wpływ na pracę?

Pracownicy znają się również poza firma, to normalne. Często jednak zapomina się, że odzwierciedla się to później w ich wspólnej pracy. Jeśli te relacje są dobre, to i wspólne wykonywanie obowiązków staje się przyjemne. Dobrym pomysłem są więc spotkania integracyjne i zawieranie prywatnych znajomości. Pod górkę robi się jednak, kiedy takie relacje tracą na jakości. Na przykład kiedy współpracownicy zaczynają ze sobą randkować. W przypadku, gdy te randki okażą się nieudane, bardzo trudno będzie utrzymać dobre relacje na poziomie zawodowym. Jeśli uczucie pojawiła się już raz, to do pewnego stopnia będzie wisieć w powietrzu przez resztę wspólnej pracy.