Opinie pracowników mogą być znaczyć więcej niż ekspertów

Opinie pracowników mogą być znaczyć więcej niż ekspertów

Wiemy już, że warto konsultować się z ekspertami w sprawach związanych z wizerunkiem i marketingiem. Ale czy nie zapominamy czasem o tym, że ekspert nie zawsze zna środowisko od środku? Większość pomysłów pijarowców opiera się na analizie danych i statystykach. Z tego powodu nie zawsze mogą spojrzeć z szerszej perspektywy. Co innego pracownicy, którzy mają na co dzień styczność z klientami oraz widzą bezpośrednio efekty swojej pracy. Warto więc czasem rozeznać się wśród nich. Może się okazać, że to, co zaobserwowali znacznie różni się od tego, co sugerują profesjonaliści. Czy warto wtedy odrzucać ich zdanie? Wręcz przeciwnie. Powinniśmy tym bardziej zachęcać ich do wygłaszania go.

Jak zbierać opinie pracowników?

Klasycznym sposobem jest oczywiście przeprowadzenie ankiety. Pamiętajmy, że ankieta powinna być anonimowa. W innym przypadku zatrudnione osoby mogą się obawiać, że pracodawca obróci ich szczerość przeciwko nim. Nie chcemy przecież, aby w firmie zapanowała atmosfera terroru. Dopiero jeśli pozwolimy im na pełną swobodę wypowiedzi, będziemy mieć szansę na dowiedzenie się czegoś ciekawego i wartościowego.